måndag 9 augusti 2010

Start snart

Så, nu har jag tagit alla mina mått, vägt mig och är förberedd på en ny morgondag.
Imorgon går jag från 14 års vegetarisk kost till vegankost. De senaste åren har min vikt skjutit i taket. För fyra år sedan vägde jag 79 kg. Idag väger jag 115. 35 kg viktökning på så kort tid känns mer än väl. Jag är ofta trött, har dålig kondition och köper inte längre nya kläder. Nu är det dags att göra något åt detta. I denna blog kommer jag framöver att publicera mina mått och hur min kost och träning går. För några år sedan var den allmäna synen på veganer att det var ett gäng anemiska, spinkiga och svaga människor som knappt orkade resa sig ur sängen. Nu finns det många bodybuildare och atleter som äter rent veganskt. Jag är övertygad om att detta går utmärkt, och därför är detta mitt experiment eller snarare hypotes; Vegansk kost kombinerat med träning kan göra underverk för människokroppen.

Först hade jag som tanke att publicera bild på min kropp varje vecka, men jag har fått litet kalla fötter och känner mig inte lika modig längre. Jag tar fotografier varje vecka och när jag känner att min kropp inte kommer att ge åskådare en fetmachock så lägger jag upp bilderna.

Tills vidare publicerar jag mina mått och hur det går med min kost och träning.

Vi ses vidare!

/Johan

2 kommentarer:

  1. Lycka till man, ska bli kul att följa bloggen! Dock har jag nog haft svårare att hålla vikten sen jag gick från veggie till vegan... men men, halva tallriken sallad så funkar det!

    SvaraRadera
  2. Tack för lyckönskningarna! Vad är det som gör att du har svårare att hålla vikten som vegan?

    SvaraRadera